j Subaru
wphilipp 2005.03.12. 11:49
j Subaru Imprezt talltak fel Mexikban.
A Subaru egyves, Japnban a Fuji Heavy Industries s Angliban a Subaru World Rally Team rszvtelvel zajlott fejlesztsnek eredmnyeknt a mrciusi Mexiki ralin mutatja be az Impreza WRC 2005-t. Az j gptl persze vilgbajnoki cmeket vrnak, joggal. |
|
Az elmlt tizenkt szezon hat bajnoki cmvel, s 44 futamgyzelmvel az Impreza a Subarut egyszer autgyrtbl a ralivilg legends szerepljv emelte. Az autt a FIA ltal mdostott mretkvetelmnyeknek megfelelen ptettk meg, a 2005-s Impreza WRC emiatt 30 millimterrel szlesebb eldjnl, amelyet az idei vtl vegszl-kompozitbl kszl kerkjratai mg agresszvabb varzsolnak. Ez az egyik olyan pontja az autnak, melyet jraterveztek rszben a mretnvekeds, rszben az orr s az aut feneknek egysgesebb kinzete miatt. |
Az trajzolt lkhrtk szintn kompozit anyagbl kszlnek, valamint az els lkhrtt s lgbemlt a hts szempontjbl optimlis formjra alaktottk. A ht alakjn s a turb intercoolern is mdostottak, valamint a blokk sem maradt rintetlenl. Az 1944 kbcentis, keresztben beptett boxer j IHI turb feltltt kapott, j vz- s zemanyag-befecskendezvel, valamint egy sor alkatrszt is slycskkentsnek vetettek al. A Subaru elszr 1999-ben bemutatott elektrohidraulikus, hatsebessges vltjt a legjabb fejleszts hidraulikus alkatrszekkel egsztettk ki. A futm geometrijt a szlesebb nyomtvhoz igaztottk, s az egyes elemek merevsge s tmege kztti optimlis egyenslyt szmtgpes szimulci segtsgvel dolgoztk ki.
A 2004-es Impreza tavaly t versenyt nyert, idn is mr egyet - legutbb Svdorszgban. David Lapworth csapatfnk szerint a 05-snek sokkal jobbnak kell lennie eldjnl, fleg aszfalton mr csak azrt is, mert szlesebb (olyan, mintha alacsonyabban lenne a slypontja). A 2003-as vilgbajnok norvg Petter Solberg is optimista, a teszteken remekl vizsgzott az j Impreza. "A voln mgtt hamar kiderlt, hogy sokkal jobb az aut, alig vrom, hogy lesben bizonytsunk."
s hogy mi a helyzet a vetlytrsaknl? A Subaruhoz hasonlan a Mitsubishi s a Peugeot szintn "kiszlestette" WRC-jt, ezek (a Lancer s a 307-es) j kocsik. A Citroen br kifejlesztette a C4-est, de lellt vele (kiszll a PSA), a cmvd Xsara technikailag nmileg elmaradott. A Ford jvre rukkol el az j Focusszal, a Skoda reszelt egy kicsit a Fabin.
A 16 futamos szezonbl eddig kettt meccselt a mezny. A nyit, inkbb aszfaltos mint havas-jeges Montn a vilgbajnok Loeb gyztt Citroennel, a jobbra havas Svd ralin ugye Solberg diadalmaskodott Subaruval. Ezzel egytt a mindktszer dobogs Gardemeister vezet sszetettben Forddal, konstruktrileg is kkovlos a top.
Kvetkezik a durva murvs Mexiki rali mrcius 11. s 13. kztt, tavaly ott Mrtin nyert Forddal.
Amgy meg j, utcai Impreza csak 2006 vgn lesz, addig be kell rnnk a mostanival. s tessk nzni egy kis Subaru-csapatst az Euro-Ringen, illetve Gl Szabolcs versenyz tuningolt WRX STI-je is megr egy mist.
[origo] |
Korbban:
Rncfelvarrtk a Subaru Forestert Miniautt dobott piacra a Subaru Kmfotk az j Subaru kisbuszrl Htizskos szamurj - Subaru Forester 2.5XT jabb biztonsgtechnikai djat nyert a Subaru Outback Sportosabb Legacy a Subarutl
|